6. Tillhandahållande av kundtjänst/support

Så här behandlar FAR dina personuppgifter för listade ändamål/syften:

Kategorier av personuppgifter

Namn, företag, personnummer/samordningsnummer, ärendenummer, adress, telefonnummer, e-postadress, ort, befattning, avdelningstillhörighet, fakturaadress, anställningsdatum vid nuvarande och tidigare arbetsgivare, nätidentifierare, uppgifter som förekommer i vår kommunikation, uppgift om medlemskap, FAR Online-rättigheter, inloggningsuppgifter på far.se, faronline.se och FAR-konto på far.se och FLS-inloggning.

Ändamål

  • Kommunicera med dig i ditt ärende
  • Identifiera dig
  • Utreda och följa upp ärendet

Rättslig grund

Vårt berättigade intresse att kunna hantera kundtjänst- och supportärenden effektivt och säkerställa god service och kvalitet i vår kontakt med dig.

Uppgifterna är insamlade från:

Dig

Lagringsperiod

Kundserviceärenden sparas i två år efter att ärendet avslutats.

Mottagare/kategori av mottagare av uppgifter

Iver, Mavrix och Customer First.

Överförs personuppgifterna till tredjeland

 Ja, för vissa support- och underhållsärenden kan personuppgifter komma att överföras till USA. Sådan överföring sker endast till amerikanska leverantörer som anslutit sig till ramverket EU-US. Data Privacy Framework (”DPF). Om en mottagare inte omfattas av DPF eller befinner sig i annat land utanför EU/EES görs överföringen med stöd av EU-kommissionens standardavtalsklausuler. En kopia av dessa standardavtalsklausuler kan fås genom att kontakta oss på kundservice@far.se eller genom att läsa mer via EU-kommissionens webbplats https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/standard-contractual-clauses-scc_sv.

Skyldighet att tillhandahålla personuppgifter

Nej, men om personuppgifter inte lämnas kan vi inte hjälpa dig med ditt kundtjänstärende.