Fortsättning på digital kampanj som lyfter yrkesrollen ARK

2018-01-22 12:23

I höstas rullade FAR ut en kampanj för att lyfta den auktoriserade redovisningskonsulten. Kampanjen som riktade sig mot konsulternas kunder, företagare och ekonomer, visar på fördelarna med att anlita en auktoriserad redovisningskonsult. Nu under januari och februari fortsätter kampanjen via sociala medier.

– När kampanjen utvärderades i höstas visade det sig att vi lyckats nå ut med vårt budskap där vi ville berätta om nytta med att anlita en auktoriserad redovisningskonsult, säger Cecilia Brännfors Kunosson, digital marketing and sales manager, på FAR.

Målet med kampanjen är att visa att den auktoriserade redovisningskonsulten arbetar strategiskt och värdeskapande och på så sätt lyfta fördelarna med att anlita en auktoriserad konsult. Och att formulera enkelt budskap som redovisningskonsulterna själva kan arbeta med i sin kommunikation med sina kunder.

– I den digitala kampanjen tog vi fram två korta filmer med två kundföretag till två av FAR:s medlemmar. I kampanjen ingår även ett antal digitala banners som sprids via sociala medier och räckviddsmedier, fortsätter Lena Henriksson.

– Hjälp till att sprida budskapet i sociala medier! Gilla och dela inläggen på Facebook och LinkedIn, säger Cecilia Brännfors Kunosson.

Nu fortsätter arbetet genom att utveckla ännu mer kommunikationsstöd till FAR:s auktoriserade redovisningskonsulter.

Text: Mats Rimér
mats.rimer@far.se

Taggar: Redovisningskonsult