Marknadskommunikatör

Vi söker dig som brinner för marknadskommunikation och digital marknadsföring! I rollen som marknadskommunikatör kommer du att ha ansvar för att planera och skapa målgruppsanpassat innehåll och aktiviteter som bidrar till en effektiv kund- och medlemskommunikation.

Visst skulle det vara roligt att arbeta i en egen video- och poddstudio, dagligen arbeta med digital konceptuell design och använda ”storytelling” tillsammans med de åtta drivna och innovativa kollegorna som finns i kommunikationsteamet?

Huvudsakliga ansvarsområden

Som marknadskommunikatör ansvarar du för FAR:s marknadskommunikation, utvecklar reklamkoncept, kampanjplattformar och säljkampanjer i samarbete med reklam- och digitalbyrå. Du arbetar med hela kedjan, från idé till leverans. Har du ett kreativt sinne och vill vara med att ta FAR:s kommunikation till nästa steg? Är du grym på berättande och är en van skribent som även arbetat med copy?

I arbetet ingår digital och konceptuell design, exempelvis banners, annonser och e-postutskick. I rollen ingår en stor del skrivande och copy. Vi hoppas att du tycker det är kul med ord och kan på ett lustfyllt och kreativt sätt ge svåra och tunga texter en lätt och begriplig ton.

Du måste även vara bra på att presentera dina idéer för att övertyga andra om styrkan i koncept och idéer som du tar fram.

För att lyckas i rollen har du god förståelse för och erfarenhet av hur man skapar och paketerar målgruppsanpassade budskap som syftar till att informera och engagera mottagaren.

Utbildning och erfarenhet

Du har minst fem års erfarenhet som digital AD/projektledare, helst från byråsidan där du sannolikt har erfarenhet från B2B-marknadsföring. Alternativt har du liknande erfarenhet från en branschorganisation med kommersiell verksamhet. Du har arbetat med online marknadsföring och digitala kampanjer och du har god kommunikativ förmåga och erfarenhet av att arbeta i team och projekt. Dina främsta personliga egenskaper är kreativitet och energi som du lyckas förmedla genom ett strukturerat arbetssätt.

Du har en utbildning inom marknadsföring, PR och kommunikation

Sista ansökningsdag

Vi arbetar med löpande urval och dröj inte med din ansökan. Sista dag att söka är dock 30 juni.

Sök tjänsten här